محکومیت یک استاد دانشگاه مجازی بهاییان به ۵ سال حبس

دو شهروند بهایی در دادگاه تجدید نظر استان سمنان به ۳۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.کیوان رحیمیان شهروند بهایی و از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان ایران نیز به ۵ سال حبس تعزیری و ۹۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «زهره نیک آیین» شهروند بهایی ساکن سمنان که در آذر ماه سال گذشته به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات مذهبی بهایی به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود طبق رای دادگاه تجدید نظر استان سمنان به ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم گردید؛ همچنین حکم اولیه ۵ ساله حبس تعزیری یک شهروند بهایی دیگر ساکن سمنان به نام «شهره اعظمی» که به اتهام عضویت در جامعه بهایی صادر شده بود، طبق رای دادگاه تجدید نظر استان سمنان به ۸ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

در ضمن «سپهر سبحانی» شهروند بهایی دیگر اهل سمنان در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد نامبرده پیش از این به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

کیوان رحیمیان شهروند بهایی و از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان ایران به ۵ سال حبس تعزیری و ۹۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

طبق حکم دادگاه مزبور که در ۲۳ خرداد ماه سال جاری تشکیل شده بود، کیوان رحیمیان به اتهام همکاری با دانشگاه مجازی بهاییان ایران به پنج سال حبس تعزیری و ۹۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

 برادر کیوان رحیمیان، کامران رحیمیان نیز در حال حاضر در حال سپری کردن محکومیت ۴ ساله در زندان رجایی شهر کرج است.

About sarzaminmadari
من یک ایرانی من یک انسان من یک آزاده که به دنبال ایرانی آزاد و انسانیت و آزادی بودم و هستم. و بیزار از خشونت و مردم فریبی و فشار آوردن بر انسانهای بیگناه . آری من یک ایرانی که به ایرانی بودن خود افتخار و به میهن خود عشق میورزم. و با این امید زنده هستم که روزی فرابرسد که نتنها هیچ ایرانی بلکه همه مردم دنیا بدور از ظلم و ستم جابرین و خون خواران بتوانند مسیر زندگی خود و روش پرستیدن خدای خویش را بدون هیچ ترسی انتخاب کنند. پس فقط برای ان روز و به امید ان روز

Leave a Reply

