بریتانیا اعدام چهار شهروند عرب در ایران را محکوم کرد

عکس

الستر برت، معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعدام “دست کم چهار نفر از اعضای جامعه اقلیت‌های عرب ایرانی” را محکوم کرد.

 

به گزارش بی بی سی، برت با اشاره به نامعلوم بودن سرنوشت یک نفر دیگر از این شهروندان بازداشت شده تاکید کرد: “گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها از حق دسترسی به وکیل و مترجم محروم بوده‌اند که نقض بی‌شرمانه حقوق آنهاست.”

 

قوه قضاییه ایران روز دوشنبه ۲۹ خرداد خبر اعدام چهار شهروند عرب خوزستانی را به خانواده های آنها اطلاع داده است.

 

مسئولان قضایی پیشتر گفته بودند که در پی تظاهرات اعتراضی در شهرک ملاشیه اهواز در سال گذشته، بین اهالی این شهرک و مأموران انتظامی درگیری روی داده که در جریان آن یک مامور پلیس کشته و یک نفر نیز مجروح شده است.
در پی این حادثه شش نفر بازداشت شدند که دو نفر از آنها به تحمل ۱۵ سال و ۳ سال حبس و تبعید محکوم شدند و چهار نفر دیگر نیز محکوم به اعدام شدند. اما اعدام شدگان در دادگاه ضمن رد اتهامات گفته بودند که در زندان تحت فشار و شکنجه برای اعتراف قرار داشته اند.

 

معاون وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه خود در واکنش به اعدام این افراد آورده است: “ایران باید سریعاً گام‌هایی در جهت بهبود کارنامه خود در زمینه استفاده از مجازات اعدام بردارد و به آزار ایذاء اقلیت‌های قومی خاتمه دهد.”

 

About sarzaminmadari
من یک ایرانی من یک انسان من یک آزاده که به دنبال ایرانی آزاد و انسانیت و آزادی بودم و هستم. و بیزار از خشونت و مردم فریبی و فشار آوردن بر انسانهای بیگناه . آری من یک ایرانی که به ایرانی بودن خود افتخار و به میهن خود عشق میورزم. و با این امید زنده هستم که روزی فرابرسد که نتنها هیچ ایرانی بلکه همه مردم دنیا بدور از ظلم و ستم جابرین و خون خواران بتوانند مسیر زندگی خود و روش پرستیدن خدای خویش را بدون هیچ ترسی انتخاب کنند. پس فقط برای ان روز و به امید ان روز

Leave a Reply

