رژه سالانه همجنسگرایان در سانفرانسیسکو

 

چهل و دومین رژه سالانه همجنسگرایان امسال همچون چند دهه گذشته در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا برگزارشد

این نمایش خیابانی به منظور جلب حمایت مردم و توجه آنها به حقوق همجنسگرایان اولین بار در سال۱۹۷۰ در این شهر برگزار شد

برگزار کنندگان این مراسم تلاش می کنند تاریخ آن را به روز ۴ جولای، روزاعلام استقلال آمریکا نزدیک کنند

این برنامه هر سال بدون هیچگونه وقفه ای تا کنون به صورت منظم و در آخرین هفته ژوئن برگزار شده است

گرد هم آیی های مشابهی نیز در شهرهای نیویورک و شیکاگو برگزار شده اند ولی شهر سانفرانسیسکو به عنوان مرکز اصلی و مقر همجنسگرایی در دنیا شناخته می شود

پرچم رنگین کمانی یا همان سمبل دگرباشان جنسی در سال ۱۹۷۸ توسط گیلبرت بیکر و در ۸ رنگ طراحی شد ولی اکنون به ۶ رنگ تقلیل پیدا کرده است

 

خیابان مارکت از طولانی ترین خیابانهای سان فرانسیسکو پذیرای ده ها هزار نفر از مردم شهرهای مختلف این ایالت در این مراسم بود

About sarzaminmadari
من یک ایرانی من یک انسان من یک آزاده که به دنبال ایرانی آزاد و انسانیت و آزادی بودم و هستم. و بیزار از خشونت و مردم فریبی و فشار آوردن بر انسانهای بیگناه . آری من یک ایرانی که به ایرانی بودن خود افتخار و به میهن خود عشق میورزم. و با این امید زنده هستم که روزی فرابرسد که نتنها هیچ ایرانی بلکه همه مردم دنیا بدور از ظلم و ستم جابرین و خون خواران بتوانند مسیر زندگی خود و روش پرستیدن خدای خویش را بدون هیچ ترسی انتخاب کنند. پس فقط برای ان روز و به امید ان روز

Leave a Reply

