علی لاریجانی: صهیونیست ها حرف های گنده تر از دهان شان می زنند

علی لاریجانی: صهیونیست ها حرف های گنده تر از دهان شان می زنند

در حالی که انتشار گزارش ها درباره نزدیک بودن زمان حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران همچنان ادامه دارد، رییس مجلس ایران روز یکشنبه به این گزارش ها واکنش نشان داد و گفت که «صهیونیست ها حرف های گنده تر از دهان شان می زنند».

علی لاریجانی در سخنرانی پیش از دستور خود در مجلس با به اشاره به رخدادهای جاری در منطقه خاورمیانه گفت: «صهیونیست ها امروز گنده تر از دهان شان علیه ایران و حزب الله سخن گفتند اما ترس صهیونیست ها از لابه لای این کلفت گویی هایشان قابل درک است».

اشاره تلویحی آقای لاریجانی به گزارش هایی است که هفته گذشته در زمان حضور لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا در سفر به اسرائیل، از سوی رسانه های اسرائیل و نیز از زبان مقام های فعلی و پیشین اسرائیل در مورد جدی بودن گزینه نظامی به عنوان مقابله با برنامه هسته ای ایران مطرح شد.

مهم ترین هشدار در زمینه جدی بودن گزینه نظامی از سوی اسرائیل روز پنجشنبه از زبان افراییم هلوی رییس اسبق موساد در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز و رسانه های اسرائیلی عنوان شد.

آقای هلوی چند بار در این مصاحبه ها و نیز پس از آن، تاکید کرد که ۱۲ هفته آینده برای ایران، هم در ارتباط با پرونده هسته ای و هم در ارتباط با سرنوشت سوریه، مهم است.

افراییم هلوی گفت: «اگر من یک ایرانی بودم، این ۱۲ هفته را با حساسیت تلقی می کردم و باید می دانستم که پناه بردن به زیر چتر ادامه مذاکرات هسته ای با کشورهای ۱+۵، ایران را از حمله که به صورت بسیار جدی مطرح است، مصون نمی کند.»

وی شامگاه شنبه نیز با حضور در یک برنامه سیاسی شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت که اقدام اسرائیل در حمله به ایران بدون همراهی با آمریکا «خطا» خواهد بود.

ژنرال ذخیره اهرون ذئبی فرکش، رییس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش، نیز شامگاه جمعه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیل گفت: تا جایی که وی از افراد شنیده است، گزارش ها در مورد عملی شدن حمله به ایران، جدی است.

این در حالی است که روزنامه اسرائیلی هاآرتص در تیتر یک روز یکشنبه خود نوشته است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشستی درپشت درهای بسته از اینکه مقاماتی و عمدتاً بلندپایگان پیشین نظامی و امنیتی اسرائیل، آشکارا از او و اهود باراک وزیر دفاع در مورد ایران انتقاد می کنند، ابراز خشم کرده است.

هاآرتص افزود که نتانیاهو در نشست یاد شده گفته است: «(در صورت ناکامی عملیات) تهدید می کنند که کمیسیون تحقیق برپا خواهد شد؛ اگر چنین شود، من با پای خود به کمیسیون می روم و می گویم که مسئول همه چیز، من و تنها من هستم.»

«وای.نت» وب سایت روزنامه یدیعوت آخرونوت نیز روز یکشنبه نوشت: نتانیاهو شک کرده است که اظهارات در مورد حمله قریب الوقوع به تاسیسات هسته ای ایران و مذاکرات محرمانه ای که در این باره صورت گرفته است، از سوی ژنرال بنی گانتس رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، به رسانه ها و مقامات امنیتی پیشین درز کرده است.

به نوشته «وای.نت»، شک نتانیاهو به ژنرال گانتس یک اشتباه است و او با این شک کردن خود، موجب تحقیر وجهه ستاد کل ارتش شده و ژنرال ها را که می بایست در این مرحله حساس با تصمیمات نخست وزیر همراهی کنند، ناراضی کرده است.

اما تنها ژنرال شماره یک ارتش و مسئولان پیشین نظامی و اطلاعاتی اسرائیل نیستند که علیه تقویت احتمال رفتن اسراییل به سوی جنگ با ایران موضع گرفته اند؛ داوید گروسمن یکی از پرآوازه ترین نویسندگان اسرائیل نیز روز جمعه در مقاله ای در روزنامه هاآرتص از مسئولان کنونی هم خواسته بود که آنها نیز مانند مقامات امنیتی پیشین، نظرات خود را در مورد سیاست های نتانیاهو در حمله به تاسیسات هسته ای ایران بیان کنند، و از مردم اسرائیل نیز خواست، در مورد رخدادی که می رود زندگی آنها و سرنوشت اسرائیل را برای همیشه دگرگون کند، تظاهرات کنند.

About sarzaminmadari
من یک ایرانی من یک انسان من یک آزاده که به دنبال ایرانی آزاد و انسانیت و آزادی بودم و هستم. و بیزار از خشونت و مردم فریبی و فشار آوردن بر انسانهای بیگناه . آری من یک ایرانی که به ایرانی بودن خود افتخار و به میهن خود عشق میورزم. و با این امید زنده هستم که روزی فرابرسد که نتنها هیچ ایرانی بلکه همه مردم دنیا بدور از ظلم و ستم جابرین و خون خواران بتوانند مسیر زندگی خود و روش پرستیدن خدای خویش را بدون هیچ ترسی انتخاب کنند. پس فقط برای ان روز و به امید ان روز

Leave a Reply

